hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان رضوی| ارائه بودجه شهرداری به شورای اسلامی شهر مشهد

خراسان رضوی| ارائه بودجه شهرداری به شورای اسلامی شهر مشهد

شهردار مشهد گفت: با تطبیق مواردی که شورای اسلامی شهر برای در نظر گرفتن بودجه سال آینده درخواست داشته است، بودجه 12700 میلیارد تومانی سال 99 شهرداری مشهد ظرف روزهای آینده به شورای شهر ارائه خواهد شد.

 محمدرضا کلائی در حاشیه افتتاح بیستمین نمایشگاه کامپیوتر و نهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند که با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر، مدیران شهری و استانی برگزار شد در خصوص بودجه سال آینده شهرداری مشهد افزود: 12700 میلیارد تومانی سال 99 شهرداری مشهد ظرف روزهای آینده به شورای شهر ارائه می‌شود. او اضافه کرد: بودجه سال 99 شهرداری مشهد بودجه کاملی است و فکر نمی‌کنم که شورای شهر تغییر زیادی در آن اعمال کند. او با بیان اینکه بودجه عمرانی در سال آینده افزایش داده‌شده است اظهار کرد: درمجموع سعی شده است سهم 70 درصد عمرانی و 30 درصد بودجه جاری در بودجه سال آینده مشهد حفظ شود، کلائی تصریح کرد: بودجه بیشتر شهرداری‌های کشور 60 درصد جاری و 40 درصد عمرانی است، اما درد شهرداری مشهد سعی کرده‌ایم سهم 70 درصدی بخش عمرانی و 30 درصد بودجه جاری را مانند سال گذشته در برنامه بودجه سال 99 نیز حفظ کنیم. شهردار مشهد ادامه داد: بودجه به‌صورت متوازن تقسیم‌شده و در بحث توسعه حمل‌ونقل عمومی نیز با توجه به اینکه کمک‌های دولت کاهش داشته است، سعی کردیم افزایش اعتبار را برای سال آینده در نظر بگیریم و از سال سوم برنامه چهارساله شهرداری در این حوزه عقب نمانیم. شهردار مشهد همچنین در خصوص اقدامات انجام‌شده در حوزه شهر هوشمند اظهار کرد: دو سال است که شعار شهر هوشمند را در دستور کار خودمان قراردادهایم و سعی کرده‌ایم در چند حوزه تمرکز داشته باشیم که این روزها نتایج بخشی از اقدامات حوزه شهر هوشمند در حال آشکار شدن است. او با اشاره به اینکه یکی از بخش‌هایی که بر آن متمرکزشده‌ایم ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند است گفت: در همین راستا سرمایه‌گذاری‌های زیادی در ایجاد دیتا سنترها و سیستم‌های انتقال اطلاعات، همچنین حمایت از استارت آپ ها در مراکز نوآوری و کسب‌وکارهایی که می‌توانسته از این طریق شکل بگیرد، انجام‌شده است.

کلائی افزود: ایجاد پلتفرم «شهرمن» یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده درحوزه شهر هوشمند است که سرویس‌های زیادی را می‌توان بر پایه آن به شهروندان ارائه کرد. شهردار مشهد اضافه کرد: همچنین در کنار ایجاد زیرساخت ها و حمایت از کسب‌وکارهای نوآورانه ایجاد زمینه برای ترویج شهر هوشمند، تشویق و ترغیب شهروندان برای استفاده از زیرساخت‌های فراهم‌شده موردتوجه قرارگرفته شده است. او ادامه داد: همراهی با سایر حوزه‌ها که در حوزه مدیریت یکپارچه با رویکرد شهر هوشمند فعالیت می‌کنند و نمونه‌هایش را در بیستمین نمایشگاه کامپیوتر و نهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند مشاهده کردیم از دیگر قدم‌های برداشته‌شده در مسیر تحقق شهر هوشمند است. کلائی گفت: امیدواریم مجموعه این حرکت‌ها که به‌تدریج نتایج خود را نشان می‌دهد بتواند موجب توسعه مشهد را درحوزه هوشمند سازی شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد